Provincies

Land

Hotelblunders, vreemde ervaringen van onze lezers

Anita
Bloopers

Naar aanleiding van onze blog over hotelblunders, kregen wij reacties van lezers die ook tijdens hun hotelbezoek iets opmerkelijks hadden meegemaakt. Hieronder twee verhalen die we jullie niet willen onthouden. Heb je zelf ook tijdens een verblijf in een hotel iets dergelijks meegemaakt? Deel je verhaal met ons!

Hotelblunder #1

In juli 2017 heb ik voor leden van een Franse vereniging waarvan ik lid ben een meerdaagse excursie

naar Nederland georganiseerd. Met bezoek aan tal van geijkte toeristen-trekpleisters en wat concerten. Was een verpletterend succes, al zeg ik het zelf, want het gros van de deelnemers kende Nederland alleen van de landkaart

Als uitvalsbasis fungeerde een hotel in Zeist. Bij het inchecken op dag één beging een jeugdige baliemedewerkster van het hotel een ferme blunder. Vanwege de taal begeleidde ik alle deelnemers bij het inchecken. Mijn deelnemers spraken geen Nederlands, maar ook geen

Engels. De baliedame sprak wel Engels maar geen Frans.

Eén van de deelnemers was een blinde man  (overduidelijk als zodanig herkenbaar) die per ongeluk zijn paspoort  vergeten was. Tja, probleem dus, volgens de juffrouw aan de balie. Ze richtte zich tot mij en vroeg of ik wilde navragen bij  de man of hij geen ander document had om zich

te legitimeren, ….een rijbewijs bijvoorbeeld….!!!

De hotelmanager is later nog bij mij gekomen met excuses. De blinde man heeft verder

gezeur kunnen voorkomen door meteen zijn kamerrekening met een creditcard te betalen.

Later hebben we kunnen lachen om zoveel onbenulligheid, maar op het moment zelve was het toch wel wat pijnlijk.

Hotelblunder #2

Een jaar of twee geleden ging ik met mijn man een weekendje naar een hotel in Leiden. We hadden juist dat hotel uitgekozen omdat het beschikte over een sauna, heerlijk even relaxen…dachten wij.

Wij zijn doorgewinterde saunagangers dus de voorgeschreven twintig minuten in de 90 graden sauna, konden we wel hebben…dachten wij. Het was puffen en zweten maar we hielden het vol! En toen we na twintig minuten ons handdoekje om ons heen sloegen en de sauna wilden verlaten, kregen we de deur niet open. Duwen, timmeren op de deur, heup er tegenaan, het hielp allemaal niet, de deur ging met geen mogelijkheid open. We hadden het al warm maar ik kan je vertellen dat het zweet ons toen helemáál uitbrak en de paniek lichtelijk begon aan te wakkeren. We keken door het raampje en zagen gelukkig schuin tegenover ons een vrouw bij het voetenbad zitten. We gingen bonken op de deur en kloppen op het raampje en eindelijk keek ze onze kant op. We wenkten haar en maakten haar met gebaren duidelijk dat we de deur niet open kregen. De vrouw ging trekken aan de deurhendel en wij duwen en pas na een paar keer flink duwen, kwam er beweging in de deur. Opgelucht en met rode hoofden verlieten we de horrorsauna. Omdat ik niet wilde dat anderen dit zelfde lot zouden ondergaan, ben ik voor de saunadeur gaan zitten en heb ik mijn man eropuit gestuurd om een medewerker te halen. Mijn man kwam terug en zei dat er nu even niemand kon komen maar dat er later naar gekeken zou worden. Ik verbaasde mij daar over en heb er toen maar een stoel uit de kleedkamer voorgezet. Toen we de volgende dag bij het uitchecken de standaard vraag kregen: ‘is alles naar wens geweest?’, uitten wij ons ongenoegen over het sauna-avontuur en kregen we als antwoord: ‘ja dat is heel vervelend, maar verder was alles naar wens?’.

Nooit meer naar dit hotel….dachten wij.

nl_NLDutch
nl_NLDutch